Fredag 28/8 - 2009

Sj och deras regler vilket jag blir helt knäpp på!
En resa sen i måndags från Norrköping till Hässelholm som skulle avgå ifrån Norrköping klockan 07:35 avgick inte förens 2 ½ timma senare pga av stora elfel! Jag ansökte då om reseersättning för jag vet att jag har rätt till det om jag då missar mitt nästa tåg jag skulle åka efter det plus att jag missade en tid hos Arbetförmedlingen och en personlig händelse!

Varpå svar jag fick idag på mejl av SJ bestod av

Hej

 

Tack för att du har kontaktat oss.

När du reser med oss har du rätt till ersättning för försening enligt vår restidsgaranti. Dock gäller det om omständigheterna är sådana att SJ rimligen haft möjlighet att förhindra störningen.

Under förmiddagen den 24 augusti 2009 uppstod ett elfel vid Södertälje Syd vilket innebar stora störningar i all tågtrafik förbi Södertälje Syd. Banverket arbetade intensivt med de tekniska problemen och efter cirka 2 ½ timmar gav Banverket tillåtelse att återuppta trafiken i normal omfattning.

Då SJ inte kunde påverka eller förhindra denna händelse kommer ingen ersättning enligt vår Restidsgaranti utgå för denna resa.

 

Vi är mycket ledsna över det som inträffat och hoppas att vi får se dig ombord på SJs tåg i framtiden.

 

Med vänlig hälsning

SJ AB Kundtjänst


!

Är det verkligen rätt att behandla sina resenärer så? Har jag inte rätt att få min reseersättning ? Jag va inte den enda som drabbades av detta utan det va minst 20 andra resenärer som missade både flyg, köpenhamnsresor m:m och dom får då samma svar som mig! Jag har självklart överklagat detta för jag SKA ha min reseersättning , så billigt ska dom inte komma undan.. har jag beställt en dyr biljett vill jag gärna komma fram i tid också! Jag tycker inte SJ behandlar sina resenärer väl när det kommer till problemen.. Skärpning SJ antingen kan ni sänka priserna eller ge mer åt era resenärer! Det är inte vårt fel om vi ska bli drabbade av förseningar utan det är ert ansvar att godgöra detta!

Precis som en tågkonduktör som skulle jobba på det försenade x2000 som jag stog brevid och hörde säga då en person frågade - Vad gör ni när ni inte kan jobba pga av tågstopp och förseningar?" Varpå konduktören säger " - Det drabbar inte mig så mycket. Jag fick undertiden vara på hotell och äta under förseningen och ändå betald lön, plus att jag nu får extra pga av förseningarna" ÄR det verkligen rätt ? Jag kan allvarligt säga att resenären som frågade honom om detta blev verkligen sur!


Som sagt jag har nu överklagat detta beslut och jag kommer inte ge mig!
Om det är fler som vart med om detta samma dag och samma sträcka skulle det vara intressant och veta vad SJ sagt till er?

Nu avrundar jag bloggen!



PS: Jag Älskar Dennis mer än allt annat<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0