Måndag 7/12 - 2009

Ja denna dagen har varit väldigt seg tycker jag .. Upp klockan 7 och göra sig klar för att åka in på möte på Arbetslivsresurs, åt lite frukost på McDonalds och sen hem .. Kollade till min katt Dalla som är skadad, hon är mer skadad än jag trodde =( Så på Onsdag kommer hon att avlivas och sen hamna i katthimlen och där kommer hon på mycket bättre och inte plågas för sitt ben som är riktigt illa brutet =( hon har troligtvis även inre skador =(
Men som sagt på Onsdag är hennes lidande slut .. Min katt blev bara 7 månader gammal, en tillgiven och mysig kattunge som alltid varit frisk och väldigt snäll! Tyvärr hittade jag ingen annan som kunde ta ansvaret för henne och ge henne vård och veterinären hade kostat mig mer än ett års ersättning ifrån försäkringskassan vilket jag inte alls har råd med nu innan jul plus att jag även ska flytta om mindre än en månad!
Men ja alla får tyvärr nångång avliva sitt djur hur hårt det än må kännas men man vet själv att man gör det för kattens bästa om det inte finns nån annan utväg plus att hon inte hade kunnat använda sitt ben ändå trots vård!

Dalla katten jag kommer alltid minnas dig som den lilla katten som alltid va så kelig och tillgiven kommer sakna dig när du jamar utanför mitt fönster när du ligger brevid min hund och sover ditt envisa beteende!

R.I.P gumman på onsdag är ditt lidande slut!




Och samtidigt som jag sörjer min katt så är jag så fruktansvärt arg, arg för att de som kör på katter inte kan ta sitt ansvar och berätta vad som hänt,, Nej ni ska istället smita, smita ifrån en hjälplös katt som är skadad på vägen fy fan för er säger jag bara sen kan ni inte heller hålla er hastiget när ni vet om att det springer runt djur just på den vägen vi bor på vad gör ni den dagen ni kanske kör på ett barn? ska ni smita ifrån olyckan då också?

Ni må era samvete plåga er för resten av livet känslokalla idioter!

Nu skall jag avsluta här men jag återkommer imorgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0