Söndag 27/12 - 2009

Ja tiden rusar iväg som vanligt. Snart 4 dagars sen julafton nu var. dagar och kvällar försvinner ju med en nano sekund känns det som!

Ja idag har det varit en oturs dag må ja säga!
Första började jag och älsklingen gräla via msn
Sen mitt i allt skulle jag,pappa,Tobbe och Tobbes kompis Micke till Tollarp för dom skulle hämta pizza och jag skulle handla en färdigrätt i affären!
När vi väl kommer in i Tollarp så börjar bilen hacka,strömmen blinkar och den betedde sig väldigt konstigt sen bara dog bilen mitt på vägen, ingen ström alls utan hela bilen dog tvärt. Det började sedan ryka ur huven och pappa trodde att den va överkokad men till vår förvånad så öppnade vi huven och det brann under motorn, Det hade då tagit eld ifrån strömkablen ifrån batteriet ner in under till startmotorn och pappa så dum som han är skall ju stå och titta efter felet under tiden som det brinner. Jag med min panik skriker att han ska flytta sig illa kvickt då det kan fatta mer eld och explodera men pappa han stod och blåset för att elden skulle slockna men ja vissa är klantiga, Det slutade dock brinna efter 5 minuter.. Men jag är dock inte smart jag heller, under själva tiden det brann så fick jag panik och sprang tillbaka och skrek "jag måste ha min plånbok, jag måste ha min plånbok" ja men som tur e så slutade det brinna men bilen är inte mycket att hurra för just nu=( Den är stendöd så den ska på lagning!
Vi fastnade i Tollarp ca 3 timmar tills pappas trofaste vän Bengt-Arne kom och hjälpte oss och bogsera bilen hem och då fick vi sätta en provicorisk(stavning) lampa eller två lampor som fick ström via Bengt-Arnes bil så det va ju en hel del kabeldragande ^^ Men ja det blir en nöt och knäcka om varför det började brinna i kablen =O Men den skall lagas nu i veckan afall =).. Så på Tisdag får man åka taxi in till Kristianstad för att jag då ska med tåget till Arboga så ja taxin som då även Bengt-Arne kör kommer att hämta mig klockan 04:20 på tisdag morgon. Jag kommer vara duktigt trött då haha!

men men ja dagen slutade afall bra, jag och älskling slutade bråka, bilen kom hem m:m

Nu ska jag se vidare på filmen på Tv4 som heter "Underbar och älskad av alla"
Vi ses imorgon igen =)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0