Svår tid framöver

Ja nu är det mycket som händer, min älskade mamma har börjat med cellgifts behandling mot sin SLE sjukdom som jag nämnde om i min blogg i några inlägg tidigare här.. Hon hade inte mycket val att välja på att gå på behandling och stå ut med ett helvete ett tag framöver och hoppas på att bli frisk eller att strunt i medecinen och skata bli sämre för dag till dag tills hon sist går bort.. Inte mycket val att välja på!
Så nu orkar inte hon att göra så mycket här hemma och inte nog med det så ska hon operara sitt finger pga av en 2 ½ månad gammal skada som rev upp hela hennes ringfinger så senan och allt slets bort *AJ* Ja som ni kanske fattar så arbetar inte hennes läkning alls och detta är ju pga av hennes sjukdom hennes goda celler attackerar henne liksom dom onda så hon är allergisk mot sig själv kan man ju säga med ett lättare ord så hennes finger kan inte alls läka av sig själv plus att hon inte har nått immunförsvar kvar ikroppen längre!
Nu för det mesta ligger hon hela tiden eller sakta med säker går med sin krycka och har ont i kroppen hela tiden och det plågar mig att se min egen mamma så sjuk! För endast 1-2 år sen va hon jätte frisk hon kunde spring,skratta och leva som hon ville men ja nu kan hon inte det nu är hon instängd i sin egen lilla värld som hon skrev i sin egen blogg hon orkar inte tänka på nått annat eller nån annan mer än på sig själv just nu!
och denne cellgift behandling kommer göra så hon mår jättedåligt eller rent utav skit.. så nån skrattig julafton blir inte i år hon fasar mest för att hon kommer ligga helt orkeslös då och kommer enbart va med på julmiddagen och julklapps utdelning sen sova igen! Önska jag kunde byta med henne så hon kunde få känna sig helt och hållet frisk,slippa alla medeciner,läkarkontroller varje vecka och ständigt oro över hur morgondagen kommer ske och hur hon mår!

Vill att min mamma ska vara frisk,skratta och vara glad.. Har inte sett mamma ge ett leende eller hört ens nått skratt ifrån henne på 4-5 månader nu och jag tycker så synd om henne för hon är annars en person som alltid är glad,skrattar,skämtar stojjar och stimmar och jävlas med oss här hemma!

Mamma jag hoppas du blir frisk det är min största önskan nu!
Älskar dig mamma!











Den vänstra bilden det va då mamma
alltid va glad,skrattade,hade ett leende
På läpparna och inte behövda bry sig om
sjukdomen hon har nu.
Då hon slappa alla medeciner
och på bilden håller hon även sin nu avlidna
son Rickard i famnen!
Det va då ordet problem inte exiterade för oss!



På den högra bilden
ser man helt hur hennes livglädje är borta
inga leende på långa vägar
hennes medeciner som fördärvar kroppen för henne
ständigt dålig sömn




 

 

 

 

JAG VILL HA MIN GAMLA GLADA MAMMA TILLBAKA NU!

 

och där är beviset på att gud inte finns för då hade han gjort min mamma frisk efter alla saker jag bett om i mina tankar för mamma!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0