Måndagen 19/10 - 2009

Tänkte på en sak, Varför skall det igentligen vara så svårt att leva med dålig ekonomi?

I snart en vecka har jag fått leva på mussli och vatten och ingen hjälp kan man få, ligger 187 minus på kontot pga av att banken drog sin årsavgift, en vecka tills man får sina fjyttiga 2500 kr som man ska klara sig på i en månad och då ska räkningar betalas m:m och ja jag har inte mycket över att ha för mig själv alls då?
Jag har inte kunnat handla ett enda klädesplagg på 1 ½ år nu förutom nått akut på second hand vilket jag inte är så glad vid =( Varför ska det vara så här svårt igentligen?

Min dröm att för en dag kunna få handla det jag verkligen behöver, betala min skulder och räta upp min ekonomi, men i nuläget eller inför framtiden kan jag inte det =(

Ska vårt land verkligen ha det så här?

Ungdomar som mig har inte mycket att leve med alls och en sak jag fick reda på,

Vet ni varför många ungdomar är deprimerade och orsaken till det? JO, dom eller deras familj har det dåligt ekonomiskt.

Det sa en legitimerad psykläkare till mig, och han sa tillomed den medecin som skulle funka det är pengar!



Min framtid ser tyvärr i nuläget inte alls ljus ut måste jag säga, jag lever på socialen och socialen betalar allt för mig i nuläget, lägenhet,tandvård och det underskott jag har av mina pengar!

Men jag vill inte leva så, jag vill kunna klara mig själv på mina egna pengar, en eknomi jag själv vill bygga upp utan socialens hjälp, MEN HUR? är min fråga.

Folk som har bra ekonomi er även ner på oss eller tittar konstigt på oss som inte har ekonomi alls och kallar oss för snyltare.

JA snyltare och snyltare men måste man ha pengar måste man ibland fråga efter en slant och då säger dom blankt nej!

Men vad skulle dom själva göra om dom hamnade i den sits jag är i?

Mamma och pappa hade inte ens råd att ha mig hemma , deras ekonomi tillsammans gick inte ihop, och det finns tillfällen då störmmen stängs av, telefonen stängs av.. Men det värsta va då vi höll på att förlora vårt hus pga av kronofogden. Det är ingen lek att leva på detta viset, det är så fruktansvärt kämpigt, mamma har knappt råd med sina egna medeciner likaså pappa, jag har medeciner som jag inte har råd att hämta ut alls för infektioner i halsen m.m sen ska man bli idiotförklarad av folk att man ej kan ta medeciner, ja men hur i helskotta ska man kunna hämta ut medecin utan pengar?

Nej ingenting är rättvist och jag lider av ekonomisk deppression ...

Vet inte hur många gånger jag ber o ber om att en dag kunna få handla lite nya kläder som jag behöver istället för att varje dag hela tiden använda missfärgade mjukisbyxer och ett par försmå jeans som fördärvar min rygg pga av att dom e för tajta,jag äger knappt trosor , jag äger en BH , jag äger två-tre tröjor varav en är sönder


Jag hoppas jag nån dag kan få denna önskan uppfylld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0